OMT fysio Joensuu - fysioterapia

OMT-fysioterapia

"Ortopedinen Manuaalinen Terapia (OMT) on fysioterapian erikoisala, joka keskittyy henkilön fyysisen toimintakyvyn arviointiin, hermo-, lihas- ja nivelrakenteiden tutkimiseen ja terapiaan sekä toimintahäiriöiden ennaltaehkäisyyn.

OMT perustuu tarkkaan tutkimiseen ja kliiniseen päättelyyn. Terapiamuotoina käytetään mm. manuaalisia tekniikoita ja terapeuttista harjoittelua. Asianmukaisella ohjauksella sekä omatoimisella harjoittelulla pyritään tuki- ja liikuntaelinongelmien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Lisäksi tutkimisessa ja terapiassa huomioidaan yksilöllisesti kunkin henkilön psykososiaaliset- ja ympäristötekijät.

Ortopedisen manuaalisen terapian jatkuvaan arviointiin ja kehittämiseen käytetään uusinta tieteellistä tietoa ja vahvaa kliinistä näyttöä."

Lähdelinkki: www.omt.org

OMT on fysioterapiaa ja hoidot kuuluvat sairausvakuutuksen piiriin lääkärin lähetteellä (Kela-korvaus). Hoitoon voi tulla myös ilman lähetettä.

Milloin OMT-fysioterapiaan?

• Kaikissa tuki- ja liikuntaelinten ongelmissa
  • Rangan ongelmat esim: niskakipu, rintaranka- tai selkäkipu, fasettilukko, päänsärky, huimaus, iskias
  • Nivelten ongelmat, esim: olkapää, kyynärpää, ranne, si-nivel, lonkka, polvi ja nilkka
  • Purenta- ja leukanivelongelmat
  • Hermo-oireet esim: välilevyn pullistuma, hermosäryt, rannekanava oireet
  • Krooniset kiputilat: eri syistä johtuvat pitkittyneet kivut, CRPS, Fibromyalgia ym.

Meiltä saat aina asiantuntevaa ja yksilöllistä palvelua!

Tutustu henkilökuntaamme »