OMT fysio Joensuu- kinetic

Kinetic control (liikekontrolli)

Kinetic control on harjoittelumenetelmä, jonka tarkoituksena on parantaa liikkeen hallintaa eli liikekontrollia. Koulutuksen käynyt fysioterapeutti tutkii sekä yksittäisten lihasten toimintaa sekä sitä, miten käytät kehoasi asennoissa ja liikkeissä, jotka tuottavat kipua. Terapeuttisi ohjaa ja opettaa kädestä pitäen sinulle liikkeet ja harjoitteet, joilla voit itse lievittää jo aikaisessa vaiheessa oireitasi sekä ennaltaehkäistä tulevia kipujaksoja. Näin kehollesi annetaan aikaa parantua ja mahdollistetaan jatkossa tehokkaamman harjoittelun aloittaminen.

Lisätietoja:

Kinetic Control perustuu on fysioterapeuttien Sarah Mottramin ja Mark Comerfordin yhdessä kehittämään menetelmään, joka on levinnyt kansainväliseksi rekisteröidyksi hoitomenetelmäksi fysioterapeuteille. Kinetic Control menetelmän tavoitteena on tarkan tutkimisen perusteella löytää jokaisen potilaan kohdalla yksilölliset syyt kipujen ja toiminnanhäiriön taustalla. Löydösten ja testien perusteella voidaan suunnitella yksilöllinen kuntoutusohjelma .

Perusajatuksena on se, että hallitsematon, liiallinen liike aiheuttaa kivun. Haastattelun ja testien avulla löydetään kivuliaan liikkeen alue ja suunta, jossa oireet ilmenevät. Harjoitteiden tavoitteena on palauttaa liikkeen normaali kontrollijärjestelmä kivun lievittymiseksi, toimintahäiriön korjaamiseksi ja toimintakyvyn parantumiseksi. Taustalla on ihmisen anatomian, biomekaniikan ja fysiologian ymmärtäminen kipujen sekä toiminnanhäiriöiden taustalla. Jokaisella kuntoutuksessa käytettävällä toimenpiteellä ja/tai harjoitteella on oma tarkoituksensa ja tavoitteensa.

Lisätietoja www.kineticcontrol.com